Obowiązkowe oświadczenie o dostępności: Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku: https://www.sp2.ozimek.pl

Nazwa podmiotu publicznego: Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku
Adres korespondencyjny: ul. Daniecka 12a 46-040 Ozimek
Telefon: (+48) 77 465 12 76
E-mail: info@sp2.ozimek.pl

Adres strony internetowej: https://www.sp2.ozimek.pl

Data opublikowania strony internetowej: 2011-09-01
Data ostatniej aktualizacji strony: 
2024-09-05

Informacje dodatkowe — strona posiada:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po lewej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

  1. podwyższony kontrast
  2. możliwość powiększenia liter
  3. możliwość pomniejszenia liter
  4. podświetlane linki
  5. podkreślone linki
  6. mapa strony
  7. nawigacja klawiaturą
  8. skala szarości
  9. jasne tło
  10. wyłączenie animacji na stronie

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji: 2011-03-31

Aktualizacja danych:

1) 2022-03-31
2) 2023-03-23
3) 2024-09-13

 

Status pod względem zgodności z Ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  2. Część z opublikowanych zdjęć może nie mieć opisu alternatywnego.
  3. Niektóre dokumenty opublikowane mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł;
  • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innych organizacjach;
  • zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności (osoba kontaktowa): Anna Gaszczyk

Adres poczty elektronicznej: gaszczyka@gmail.cominfo@sp2.ozimek.pl.

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 77 465 12 76

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Opis procedury wniosko-skargowej: Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego: W budynku można skorzystać w ograniczonym zakresie z osoby (nauczyciela) posługującej się w zakresie podstawowym językiem migowym.

 

Dostępność architektoniczna

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Ozimku znajduje się przy ul. Danieckiej 12a.

1.Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla osób przychodzących dostępne są :
a)  wejścia główne - od ulicy Danieckiej i parkingu przyszkolnego wejście dwustopniowymi schodami, drzwi  jednoskrzydłowe otwierane samodzielnie.
b) wejścia boczne  - od boiska szkolnego - wejście podjazdem dla niepełnosprawnych, drzwi jednoskrzydłowe otwierane samodzielnie.
W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
2.Dostępność korytarzy, schodów i wind.
Parterowy budynek szkoły nie posiada schodów wewnętrznych oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami.
3.Opis dostosowań na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie woźnego szkolnego, przebywającego w pomieszczeniu socjalnym usytuowanym w korytarzu przy wejściach głównych.
4.Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla   osób niepełnosprawnych.
Przy ulicy Danieckiej w okolicach szkoły znajduje się parking. Istnieje także możliwość parkowania na parkingu na terenie posesji szkolnej, na którą można wjechać przez bramę wjazdową.

Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 


 do góry